Tres vestidos

Hann få alla tre klänningarna innan resan! Är väldigt nöjd med allihopa.

Semester!

Äntligen semester! Som jag har längtat. Firade med att handla upp inför morgondagens middag tillsammans med mina brudar. Ikväll blir det en myskväll med lite god mat, träning och familjen. Imorgon blir vi upphämtade av syrran och Janne vid ett-tiden för att åka ut till mormors 75-årsfirande! Ska bli så mysigt.
Kommer bli en lång dag imorgon med både födelsedagsfirande och tjejkväll. Men ser fram emot morgondagen måste jag säga.

Ramblas

Mötte upp  fina Emelie igårkväll efter att hon slutat jobba och vi tog en mysig middag på Ramblas som ligger vid Hornstull. Maten var såå god och jag kommer definitivt gå dit igen. Men nästa gång får man nog boka ett bord, för man lär inte ha sån tur som vi hade som fick det sista bordet som inte var bokat med tanke på hur populärt det är där. Vi valde ut fyra små tapasrätter och alla var himmelsk goda.
Jag hade verkligen en supermysig kväll och längtar redan tills lördag då party står på schemat med den här sköna bönan och mini.

Minions

Var och såg minions med Hanna igårkväll, men innan det tog vi en mysig middag på NK.
Vi beställde såklart in våran favoritsallad, kyckling med fetaostcreme!

Serenity Stockholm

Ska alldeles strax gå lite tidigare ifrån jobbet och göra ett besök hos min frisör, passar bra nu när det är lugnt på jobbet att ta ut lite komptid. Ska bli så skönt att få skämma bort sig själv lite och få håret fixat nu innan resan.
Efteråt ska jag möta upp Hanna för att mysa med bio.

Fler Mingelbilder

Fotograf: Nicklas Hansson

Häringe Slott

En mingelbild jag hittade på facebook!

Två klänningar

Beställde nyss hem dessa två godingar inför Barcelona. Hoppas att de sitter bra bara!!

Josefinas, fridays, Simon och V

På Lördagen blev det först en sväng till Josefinas Dagsfest med killarna, middag på Fridays, sedan förfest hemma hos Simon innan kvällen avslutades på V Sturecompaniet med Hanna, Jossan och Michaela!

Mitt rum

Idag har jag och mamsen fixat till mitt rum och jag är såå nöjd. Äntligen börjar vi få till det på riktigt, nu är det bara en fin lampa som saknas i fönstret och lite smådetaljer.

Jockes födelsedagsfest

I fredags var jag och Mini på Joakim Köhlers födelsedgasfest. Kvällen började direkt efter jobbet med förfest på Häringe Slott, sedan gick bussarna vidare till Collage där det serverades middag innan festen sedan fortsatte. Jag och Emelie hade verkligen kul och dansade tills vi storkna.

Shopping!

Var och inhandlade en massa basic stuff igår. Är så nöjd med mina köp och kommer ha mycket användning av allting, både till Barca men även till Australienflytten.

Guldkorn

Terapi

Vendelas Bistro

Igår efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp Mini för lite måndagsmys. Vi åt himmelskt god mat på Vendelas Bistro, som ligger på Sveavägen. Verkligen ett ställe att rekommendera. Trevlig personal och bra service. Där satt vi i flera timmar innan vi bestämde oss för att avsluta kvällen på Café Fåtöljen.
Typ världens godaste röding med västerbottenostcreme och sparris!

Christine till Kanada

På tisdag åker min Christine till Kanada i ett år! Kommer sakna henne så mycket, men vet att hon kommer få det hur bra som helst. Så igårkväll bjöd jag över henne på lite middag innan utgång. Slängde ihop kyckling, champinjoner, sås med dijonsenap och ris. Självklart med ett glas rött till. Kvällen blev ett bra avslut men vi syns snart igen, PUSS Chris!

Hanna, pasta & vin

Var så mysigt i Fredags när Hanna komförbi och myste med mig. Jag slängde ihop ett eget pastarecept med getost, spenat, kräftstjärtar och basilika. Det blev rikitgt gott. Sedan myste vi i soffan med lite rödvin och choklad till en film, catchade upp efter Hannas USA-resa. Älskar henne.

Inside out

Igår på jobbet var det så himla lugnt så jag satte på den här filmen lite i bakgrunden, den var verkligen så mysig. Så tips om du vill mysa ner dig i soffan med en feelgood-film.

Plura

Om mindre än en vecka kommer min älskling hem igen! Saknar honom jättemycket och det är så ensamt i soffan utan min lilla prins.

Semester!

Fick precis klartecken från chefen att jag får ledigt till min Barcelonavistelse. Ska verkligen bli såå roligt att få åka iväg en sista gång med mina icatjejer innan jag lämnar landet. Har hört så mycket bra om Barcelona och jag tror den här resan kommer ge oss minnen för livet. Åå vad vi ska sola, äta gott, dricka goda drinkar, shoppa, mysa och festa!

Systertid

Fick lite egentid med Sis idag (så mkt som det går, Zev är ju med och tjuvlyssnar lite). Vi tog en mysig middag på Nygammalts uteservering. Älskar hur vi alltid lyckas ha så roligt och få så många skratt oavsett vad det är vi gör.
Syrran tog en oxfilé och jag tog kycklingrullader, maten var lika god som alltid.

Natthumor

Måste bara lägga upp den här videon. Alltså jag vet inte hur många gånger vi reapetade den igårkväll. Vi skratta så vi grät.

Lyckad helg

I lördags mötte jag upp mina fina tjejer Emelie & Emelie. Vi myste, drack drinkar, åt god mat, skvallra lite och hade en trevlig stund på Tgif vid Stureplan. När klockan började närma sig halv tolv begav vi oss mot Cafét. Stod ett tag i baren och drack några drinkar, sedan kom boysen och röjde ett litet tag. När Cafét stängde fortsatte vi med efterfest hemma hos Simon. Hade verkligen en jättebra kväll tillsammans med fina vänner. Söndagen spenderades hemma hos Simon, vi låg och kollade film hela dagen och natten lång. Sedan tog jag ett par timmar med John blund innan det var dags för en ny arbetsdag.

Nu sitter jag och myser med en skön remix.

Christine, Sushi & mys

Spontanbokning till Barcelona

Har precis bokat en resa till Barcelona med mina Ica-girls den 3-10 Augusti. Är så happy. Hoppas hoppas bara jag får ledigt ifrån jobbet, som tur är valde jag att boka resan med avbeställningsskydd.

Hamburgeköket, Syrran & Jan

Efter jobbet mötte jag upp Syrran och Jan på Hamburgeköket för att catcha upp efter hemkomsten från Spanien, supermys. Sedan gick jag iväg till gymmet för att känna lite på vikterna, är fortfarande sjuk så får nog tänka på att ta det lite lungt ett tag till.
Så himla trist väder, och det är juli? Först satt vi nämligen på uteserveringen men sedan började det regna och vi fick gå in och sätta oss istället...

Zev

Min syster. Min alldeles egna storasyster. Min förebild, mitt allt. Är så glad för hennes skull, skulle göra allt för henne i hela världen och jag älskar henne så obeskrivligt. Tårarna bara rinner när jag ser de här bilderna, och tanken på att jag ska lämna landet när det är dags för lilla Zev att komma till världen gör mig så förtvivlad. Men ibland så är tajmingen inte alltid den bästa, men vill bara att hon och världen ska veta att jag älskar henne, Jan och min kommande systerson och att jag alltid kommer finnas vid er sida oavsett vart på jorden jag befinner mig. Puss till ett utav de finaste paren jag vet.

Frukost på jobbet

Mer förkyld än någonsin. Får åtminstone sitta och snora ifred nu när alla är på semester, så lyxade även till det med lite mysfrukost på jobbet.

Pannkakor på en söndag

Min förkylning blev ännu värre efter fredagskvällen tyvärr och när jag vaknade på lördagen så hade jag superont i halsen. Så istället för att gå ut på kvällen, som då var planerat, så åkte jag hem till mormor och morfar. Vi beställde thaimat och sen myste vi i soffan resten av kvällen. På söndagen åkte jag och mormor och handlade och sedan ställde hon sig och stekte pannkakor åt mig, min underbara mormor.
P.s har ätit alldeles för mycket godis och choklad den här helgen.

Medis kök & bar

I Fredags efter jobbet mötte jag upp Christine vid Medis uteservering för en mysmiddag. Efter det drog vi hem och gjorde oss i ordning för en kommande galet grym utekväll.

Lunch, sol & magnum

Jag och Michael gick till Statoil för att ta en glass och njuta lite av solen. Drömglassen - Magnum Yoghurt Fresh.

Senaste veckan

Torsdag - Myste på Vapiano med mina tjejer från Ica innan Sara skulle åka tillbaka till Lund.
Fredag - Var så sjukt trött så jag lagade en god middag, kollade lite serier och gick och la mig tidigt.
Lördag - Vaknade tidigt eftersom jag hade lagt mig i tid, så gick ut och sprang innan jag åt en god frukost och åkte in till Djurgården för att möta upp Christine. Vi gick till Tgif vid Stureplan och inväntade Mini som ville käka med oss. Sen kom Simon och alla hans killar, så vi beställde in dricka och efterrätter, fortsatte en stund hemma hos Simon innan vi tog taxi in till Cafét. Emelie sprang på gamla klasskompisar där och vi bestämde oss för att avsluta kvällen på Marquise. Dansade hela natten lång och var hemma någon gång vid halv 7.
Söndag - Sov ut, kollade några serier och åkte sen över till mormor och morfar för övernattning, mys och grillning.
Måndag - Mådde jag inge bra, blev smittad av mormor som hade feber. Så jag gick och la mig tidigt med en alvedon.
Tisdag - Ett snabbbesök hos frissan för att köpa lite produkter, sen snabbt hem och äta en god middag samt checka lite fotboll.

Malcolm B - Gäris

Leoblus

Hittade en blus från Mango för någon vecka sedan på rean!